Perşembe, Mayıs 05, 2011

Rumuz - Matris Katil: "...bu korkum haklı bir korkumu?"

     Merhabalar.Benim medya sektöründe yol bulmak ile ilgili bir sorum olacak.Şuan üniversite öğrencisiyim ve bölümüm iletişim bilimleri.Reklam sektörüne ilgim yüksek. Yaratıcılığım,kalemim ve pazarlamacılığım fena değil ama bu özelliklerin kendimde ham ve işlenmemiş olarak bulunduğunu düşünüyorum.Kendimi geliştirmek için uğraşmaktayım fakat okul vs. zamanımı kısıtlamakta. Daha verimli çalışmak daha doğrusu işime yaracak konular üzerinde çalışmak istiyorum.Örnek vericek olursam;yunan mitolojisi,çesitli filozoflar,hikaye,güncel konular ve dünya tarihi ile ilgili kitaplar okuyup notlar tutuyorum.Bunların dışında çeşitli metotlarla çekilmiş filmler izliyorum.Fakat popüler kültüre hiç ilgim yok ve bu beni açıkçası biraz korkutuyor.Sizce bu korkum haklı bir korkumu?
     Okulu bitirene kadar kendimi tamamiyle geliştirmiş ve işe hazır hissetmek istiyorum.Stajlarla vs. teorik bilgi tecrübeyle bütünleşecektir bir şekilde fakat yinede işimi garantiye almak ve yapacağım mesleği hatasız,eksiksiz ve mükemmel yapmak istiyorum...

- - - - - - -

Hmm!

Korku ne kelime! Kabus! Felaket! Yıkım! Kıyım! Hatta soykıyım!

Türkçe Katili olsaymış rumuz keşke...

Şuan diye bir sözcük yok kardeşim. Yok. Kim nereden uyduruyor bunu ya...
Vericek olursam denmez, verecek olursam denir.
Yinede diye yazılmaz, yine de diye yazılır. Dahi anlamına gelen de'ler da'lar ayrı yazılır ama siz şimdi bu dahi lafını da ' Olağanüstü yeteneği ve yaratıcı gücü olan kimse, deha' diye anlarsınız.

Ne noktalar nokta ne virgüller virgül: Noktalardan, virgüllerden sonra boşluk bırakılır.

İfade desen ulusal felaket: Birinci cümlede medya sektöründe yol bulmakla ilgili olacağını bildirdiğiniz sorunuzun ardından bu kez de reklam sektörü demişiniz. Hadi bunu geçelim. Kendinizi geliştirmek için şu an (bakın ayrı yazılıyor, gördünüz mü) elinizdeki en önemli, en etkin olanakken okulun (bir de vs'nin o neyse artık) zamanınızı kısıtladığından dem vurmuşunuz. İşime yarayacak konular üzerinde çalışmak istiyorum da (bakın bu da da ayrı yazılıyor) demişiniz. Okulun konuları işinize yaramıyor anlamını mı çıkarmalıyız? Hadi bunu da geçelim. Popüler kültüre hiç ilgim yok demişiniz ki, zurna asıl burda zortluyor kardeşim Matris Katil: Popüler kültüre de ilgi duyacaksınız. Yoksa sizin ilgi duyduğunuzu belirttiğiniz reklam sektörü (yoksa medya sektörü müydü) size ilgi duymadığnı daha ilk başvurunuzda veya o aşamayı geçebilirseniz iş görüşmenizde yüzünüze karşı söyleyecektir.

Özetlersem, korkunuz kardeşim Matris Katil. Daha da çok korkunuz. Kültürsüz kalmaktan, Türkçeyi konuşamamaktan, yazamamaktan, kendini iyi ve güzel ifade edememekten fena halde korkunuz. O kadar korkunuz ki, korkunuz karşınıza oturup ya da dikilip, okuyorsun ve notlar tutuyorsun da okuduğunu anlıyor musun diye soracak kadar sarsın benliğinizi.

Boş verin Yunan Mitolojisini veya film metodolojisini. Önce Dilbilgisi, Yazım Kılavuzu, Kompozisyon, Sözlük gibi kitapları devirin. Bir daha devirin. Sonra baştan başlayın okumalarınıza, film izlemelerinize, not tutmalarınıza. Okulunuzu, zaman kısıtlayıcı bir musibet gibi değil de, size öğrenmeyi öğretecek bir kurum olarak görün ve ne kadar şanslı olduğunuza şükredin.

Ha, son olarak, korkumu diye yazılmıyor; soru yapan son ekler de ayrı yazılıyor: Korku mu? 

Elcevap, evet korkunuz haklı bir korku...

Daha dikkatli, daha az aceleye gelmiş, düşünce ve korkularını daha iyi anlatan yazılarınızı ve haberlerinizi bekliyorum. Başarılar diliyorum.