Pazar, Mart 03, 2013

Rumuz: Blogcu - "İstanbul'da tutunabilir miyim..."

Ben, henüz, Reklamcılık Bölümü I. sınıf öğrencisiyim. Hedeflerimi şimdiden belirlemek ve o yolda bir şeyler yapmak istiyorum. Naçizane bir şeyler yapıyorum da. Okulu bitirdikten sonraki hedefim ise açık ve net. Metin yazarı olmak. Bu meslek hakkında, kendimi geliştirebilme adına neler yapmalıyım ?  (Türkçeyi üst düzeyde kullanmak, en az bir yabancı dil bilmeyi geçersek.) Öncelikli neler önemlidir bir metin yazarı için ? Ve İzmir'de okuyup İstanbul'da tutunabilme şansım var mıdır ? Ayrıca, "Yaratıcı Reklam Yazarlığı Atölyesi" hala devam ediyor mu ? Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler, iyi çalışmalar :)

- - - - - - - 

Hmm.

Blogdaki arşivi incelemeden yazan, dolayısıyla oradaki soruların büyük bölümünün merak ettiğini tekrar eden bir kişi daha.

Neyse ki Türkçesi -büyük ölçüde- düzgün bari. (...kendimi geliştirebilme adına neler yapmalıyım... cümlesindeki 'adına' kullanımı yanlış! İçin kullanmak gerekiyor. ...kendimi geliştirebilmek için neler yapmalıyım... olmalı. Adına demek için, kabaca söylersek, birinin size bir vekalet vermesi gerek; onun adına konuşuyor olmanız gerek. Kendimi geliştirebilmek adına konuşursam neler yapmalıyım? diye soru mu sorulur?!  )

Dostum, arşivi okuyun. Okudum diyorsanız, "Öncelikli neler önemlidir bir metin yazarı için?" sorusu niye?

Hem, "Metin Yazarı" lafını, genellikle yazdıklarını tutkuyla yazmayan, metin mi metin işte diye özetlenebilir bir memur umursamazlığı içinde çırpıştıranlar için kullanıyoruz. Metni yazan anlamında kullanıldığı dönem geçeli çok oldu. Reklam Yazarı diyoruz. Bu ayrımı ben yapıp ortaya atalı 30 yıl geçti.

İzmir'de okuyan herkes zaten İstanbul'a gidiyor, tutunana kadar ya kafayı yiyor ya katlanmadık zorluk bırakmıyor. İstanbullu musunuz? İzmirliyseniz eğer, niye İzmir'de adam gibi bir yerde çalışmayı düşünmüyorsunuz? 

Yaratıcı Reklam Yazarlığı devam etmiyor çünkü kimse ilgi göstermiyor. Kimse yazmanın inceliklerine ve zorluklarına kafa yormak istemiyor. Baksanıza, sizin blogdaki 'reklam denemeleri' de bir foto bulup, bunu hangi ürüne yakıştırırız, altına ne laf uydururuz diye yaklaşıyor işe.

HM