Çarşamba, Eylül 21, 2005

Rumuz 'Şifreli ajans' : Butik ajans nasıl büyür ?

Şirketimin adını, web adresini vermeyeceğim : Deşifre etmek istemiyorum. Net sorayım, butik ajans nasıl büyür ?


------

Hmm... O zaman ben de net bir cevap vereyim : Butik ajans büyümez. Adı üstünde, 'butik ajans'. Büyürse, butikliği kalmaz.

Teksas Üniversitesinin Advertising World adlı sitesine koyduğu reklam terimleri sözlüğü butik ajansı şöyle tanımlıyor :

"An agency that provides a limited service, such as one that does creative work but does not provide media planning, research, etc. Usually, this refers to a relatively small company. "

Yani genel olarak 'nispeten küçük' şirket olma durumu söz konusu. Büyümek, büyük bütçeli büyük müşteriler almak demek. Onların işlerini alabilmek içinse, yukarıdaki tanımda geçen, 'muteber ajans' ve/veya tam hizmet ajansı ölçütleri arasında yer alan, araştırma, medya planlama vs departmanlarını kurmak gerekir ki, bu da butik ajans tipi çalışmanın dışında bir çalışma düzeni gerektirir.