Pazartesi, Mart 13, 2006

Rumuz 'Çaylak' : "turkce kurallarini cignemis bulunmaktayim..."

Ben bilgi universitesi reklamcilik ucuncu sinif ogrencisiyim.Reklam yazarligi konusunda kendimi yetistirme safhasindayim bunu yarismalara katilarak dersleri takip ederek ve konuyla ilgili kitaplari inceleyerek yapmaya calisiyorum.Buyuk ihtimal staj yapacagim fakat kafami korcalayan seyler var bunlari sizinle paylasmak ve gorusleriniz almak istiyorum.Reklam yazari olmak isteyen bir insanin stajta o konuyla ilgili gelistirilmesi ve yapilan isleri uygulandigi sirada gormekmi? yoksa bosbos oturmak fotokopi cekmek yada herneyse kendine yarar saglamayacak sekilde bulundugu sureyi eritmekmi olmali ofisboy ile staj ayni seviyede gorulmekte. bir dusuncede sen kendini gosterirsen ofisboy gibi gorulmezsin.Buda artik ustumuzdeki insanlarin insafina kaliyo.Ozellikle buyuk olcekli ajanslar bende nedense bu izlenimi birakiyor tabiiki bu bir paranoya olabilir.kucuk olcekli ajanslar ise daha cok sorumlugun verildigi yani kisinin adam yerine koyuldugu izlenimi veriyor.Portoflyo hazirlamak(reklam yazarligi) icin bi kac oneriniz varmi acaba misal olarak benim elimde derste yapilmis projeler(celil hocadan alabilirsem tabiiki) bagimsiz calismalarim var bunlari portfolyonun icine nasi aktaracagiz?ornekler ve linklerle beni yuceltirseniz ve reklam yazarligi konusunda icime sular serperseniz tesekkur ederim. bu arada klavyedeki sorun nedeniyle turkce kurallarini cignemis bulunmaktayim bunun icin sizden ozur diliyorum ve saygilar sunuyorum.

-----

Mesajı aynen kes-yapıştır ile buraya koydum : Son cümledeki itirafa (!), bazı Türkçe harflerin olmamasına, noktalardan sonra boşluk bulunmamasına bakarsak, mesajın web temelli bir e-posta programından atıldığını varsayabiliriz sanırım. Ancak, bitişik yazılmış mi’ler, mı’lar, de’ler, da’lar, ki’ler klavyenin Türkçe olmamasından filan kaynaklanmıyor genç dostum ! Çok sinir bozucu ve üzücü ama, genç kuşakların Türkçe yazım konusundaki özensizliğinden kaynaklanıyor.

Bunları düzeltmeden reklam yazarlığı konusunda size akıl yol göstersem ne olur göstermesem ne olur ? Yaptığınız çalışmalardaki Türkçe hep böyle yazılmışsa, oluşturacağınız portfolyo (ki reklam yazarının nasıl portfolyosu olur onu da bilmiyorum ya neyse) olsa olsa sizi işe almamaları için önemli bir neden olur.

Celil Oker’den ders aldığınızı yazmışsınız. Benim bildiğim Celil Oker bu tür yazım hataları yapan bir öğrenciyi geçirmez. Ona başka türlü yazıyorsanız bilemem tabii.

Staj, ajansların staj tavrı gibi konulardaki düşüncelerimi bu blog’un başka maddelerinde okuyabilirsiniz.

Size verebileceğim tek ve en büyük akıl, hemen kendinize bir yazım kılavuzu almanız ve boş kaldıkça tekrar tekrar okumanız.