Pazar, Kasım 13, 2005

Rumuz : Mustafa f – “Yeni sözler söyleme zamanı...”

Hem "Ajans gelirlerinin hali ne olacak ?" konulu yazıyı hem de sizin cevabınızı okudum.

Türkiye'nin en çok reklam veren şirketlerinden birinde çalışıyorum. Reklamveren tarafında ve bu işlerden sorumlu biri olarak yazınızın son bölümünde ifade ettiğiniz gibi "Türk reklamcılığında bir rönesansa fena halde ihtiyaç var ve harekete geçme zamanı, yarın veya öbür gün değil. Şimdi. Bugün." diyenlerdenim.

Ajans yöneticimizin kendi tarafından gördüklerini saygıyla karşılıyorum bununla beraber bu taraftan görünenler de pek iç acıcı değil. Sıradan işler için istenen yüksek bütçeler, üzerinde önemle durduğunuz yaratıcı çalışma yerine tamamen para odaklı yaklaşımlar, ben bilirim havaları, şeffaf olmayan ilişkiler reklamverenleri de bir noktaya doğru götürmekte.

Sektörümüz neden bu duruma düştü ? Ve bu sorunu nasıl bir fırsat olarak değerlendirebiliriz ? Yeni sözler söyleme vakti geldi de geçiyor. Bu konuda siz "üstad"ların üzerine çok iş düşüyor.

* * * * *

Hmm ! Reklamverenlerin de sektöre-mesleğe ilişkin görüş alışverişine katılması çok heyecan verici. Yazdığınız için özellikle teşekkür ederim.

Mesajınız o kadar net ki, yorum eklemeden aynen koyuyorum.

2006’da bir Türkiye Reklam Forumu –ya da biçimi, teknik işleyişi ne olacaksa- toplamayı ve orada pazarlama iletişimini her yönüyle ama dürüstçe tartışmayı ve herkes için, ülkemiz için yepyeni bir sayfa açmayı tekrar öneriyorum. Bu konuda herkesin desteğine ihtiyaç var.