Salı, Mart 14, 2006

Rumuz 'Çaylak' 2 : "Her yazdığımda sorunlar çıkmasada..."

Anlasilmayan bir seyler var.Zaten ben bir ogrenci ve caylagim turkce kullanimi konusunda yeterli deneyimim yok.bunlari gelistirme ve artirma cabasindayim.Bu cumleler hatali olabilecegimi acikliyor.Insanlari bozmak isin kolayi toparlamak ve yol gostermek ise erdemli olani.Her yazdigimda sorunlar cikmasada tabiiki cikiyor ve cikacaktir.Biraz kurallardan siyrilmak ve anlatilmak istenene yogunlasmak gerekiyor kanimca.Bunu biraz kisisel meseleye donusturdugumu dusunebilirsiniz.Bence uslupunuz sert ve acimasiz bu da aslinda kimseye ilgilendirmez.Fakat hoca sifatini tasiyan insanlarda bir bilgiyi yada dusunceyi dikkatli aktarmak gerektirdigine inaniyorum.Birseyler yapmaya calisiyorum ve devam edecegim(reklam yazarligi) elestrilerime isterseniz cevap vermeyebilirsiniz veriyorsaniz. sayet buraya atarsaniz sevinirim.Saygilar.

-------

Hmm ! Anlatamamışım, pardon. Meramım kimseyi bozmak filan değil, niye olsun ? Böyle bir hak kimde olabilir ?? İşin kolayına kaçmak gibi bir derdim olsa, durduk yerde niye insanlardan sorulara vb oturup yazılar yazmaya zaman ayırayım ? Hiçbir zorunluluğum veya çıkarım yok.

Şunu diyorum ve tekrar ediyorum : Öğrenci olmanız, Türkçe yazım kurallarını bilmemenizi, biliyorsanız kullanmamanızı affettirmez. Bakın, ikinci mesajınızda da ayrı olması gereken ne kadar 'de', 'da', 'ki' varsa, sanki kasten yapılmış gibi bitişik ! Yazdıklarınızda içerik hatası (siz sorunu demişsiniz) çıksa, ki çıkabilir, onların üzerinden fikir alışverişi yapabiliriz. Reklam yazarı olmak istiyorsunuz ama bunun gerektirdiği temel özeni göstermek gibi bir çabanız yok. Birinci mesajda göstermediniz diyelim, ikincide bari gösterseniz ya... 'Üslupunuz sert' demişsiniz. 'Üslubunuz' olması gerekir ama hadi geçelim; üslubum sert olabilir. Katı da olabilir. Ama kusura bakmayın, dost acı söyler. Türkçe ve yazım konusunda kurallardan sıyrılmak ve anlatılmak istenen yoğunlaşmak diye bir şey söz konusu olamaz. Hele reklam yazarı olmayı hedefleyen biri için.

Bilmem bu kez anlatabildim mi ??