Pazar, Mayıs 28, 2006

Rumuz : "Red' - Yardım istemeden

Bu bloğu yeni keşfettim. Radikal bir değişiklikle reklamcılık sektörüne girmeyi ciddi ciddi düşünmekteydim. Ancak internette ne zaman konuyla ilgili araştırma yapsam hevesim kırılıyor. Bu sayfada da görülebileceği üzere Türkçe yazamayan ateşli ve feci halde yaratıcı reklamcı dolu ortalık.

Nedeni çok basit. Sektöre kaynak sağlayan İletişim Fakülteleri veya paralı üniversitelerin Reklamcılık bölümlerine, yarıdan fazla Türkçe yanlışı yaparak girmek mümkün. Dört işlem yapamayan adamı mühendis diye mezun etmeye
benziyor bu.

Gerçekten sektör bu kadar ucuz mu? Sadece tanıdıkla isim yaptıktan sonra "ne versem gider" mi? Öyle olmadığına inanmak istiyorum. Öyleyse de hiç sorun değil.

Ülkenin en afili diplomalarından biri elimde, hayatımda imla hatası yapmadım, yapmam da. Ama her on kişiden dokuzunun "yaratıcı yazar, hikayeci, şair" olduğu memleketimizde bu yetmez. Şansımı kendim yaratmam gerektiğinin, çalışmam ve çok çalışmam gerektiğinin farkındayım. Ben siz dahil kimseden "yardım" istemeden tanıdıksız, torpilsiz yapacağım bunu; kendini beğenmişlikle sınırlarını bilmek arasındaki ince çizgiyi aşmadan yapacağım.

Herneyse, sizden işin teorik kısmıyla ilgili orta düzey kitap tavsiyeleri isteyecektim.

Amme hizmetiniz ve blog için teşekkürler, kolay gelsin.

-------------


Hmm ! Yardım istediniz bile...

Reklamcılık Vakfının yayınlarının tümü işinize yarar.
Kapital Medya (Media Cat) yayınları arasında da yararlı olabilecek epey kitap var.

İmla hatası yapmamanız, yapmamaya dikkat etmeniz gerçekten çok önemli. Hele reklamcı olmayı kafaya koyduysanız. ('Herneyse' bitişik yazılmış. Bir klavye azizliği mi ?)