Perşembe, Ağustos 24, 2006

Rumuz : 'Bir Su Bardağı Kızgınlık' - Akılları nerdeymiş ?

Anadolu Üniversitesi, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Bölümü 4. sınıf öğrencisiyim. Açıkçası yazıları okudukça niye herkes reklamcı olmak istiyor diye düşünmeden edemedim. Özellikle Fen-Edebiyat fakültesi öğrencileri yıllardır bu günü bekliyormuşçasına reklamcı olmaya karar veriyorlar. Anlayamadığım nokta bu kadar Fen-Edebiyatçının üniversiteye girmeden önce aklı nerde olduğu. Henüz ortaokulda okurken -ki o zamanlar bölümümüzün adı İletişim Sanatları idi- iletişim okumaya karar vermiş ve onun için çalışmıştım. Bölümüme de ilk ve tek tercihimle yerleştirildim, severek okuyorum, her sene onlarca bölüm dersi alıyorum, yarışmalara giriyorum, dereceler alıyorum, her yaz staj yapıyorum ama yine de reklamcı olabilir miyim bilmiyorum. Ben mi cesaretsizim yoksa bu arkadaşlar mı cahil cesaretine sahip anlayamadım. Günümüzde işi gücü olmayan ev hanımlarının bile yapabileceği bir iş gibi görünmesi inanılmaz can sıkıcı. Açıkçası arada annem de mi böyle düşünüyor diyorum kendi kendime.

Benim size asıl sormak istediğim ise Bursa'daki reklam ajansları olacak. Tabela reklamcılığı yapan birçok ajans var. Taktir edersiniz ki yapmak istediğim bu değil aralarından ayrılan bir ajans var mı onu öğrenmek istedim. Eğer varsa en azından bulma çabalarım boşa gitmeyecek ya da eğer yoksa ben boşa kürek çekmiş olacağım...

- - - - - -

Hmm! Aslında söyleneceklerin büyük bölümünü siz söylemişsiniz. Ben bir şey eklemeyeyim. Ama okurlardan bir cevap gelirse, belki buraya koyarız.

Bursa ajansları hakkındaki sorunuza gelince, size özel olarak bilgi ulaştırmaya çalışacağım. Ama siz bu arada, Bursa Reklamcılar Derneğinin üyelerini bir inceleyedurun.

(Bu arada, gençlerin büyük bölümü gibi siz de 'açıkçası' sözcüğünü pek seviyorsunuz anlaşılan. Özellikle yazıda bu kadar sık kullanmak zorunda mısınız, anlamı ve kullanımı konusunda kafanız berrak mı, bir düşünün.)