Salı, Ağustos 22, 2006

Rumuz : 'ODTÜ' - Dolambaçlı mı ?

Ben Ortadoğu Teknik Üniversitesi Psikoloji bölümünü bu sene bitirdim. Öğrenim hayatımın 2. yılında reklam ve iletişim üzerine çalışmaya karar verdim. Özellikle yaratıcı yazarlık konusu beni cezbetti. Ancak; eğitimimi yarım bırakıp, reklamcılık okumayı tercih etmedim. Bunun yerine psikoloji eğitimini reklam ve iletişim üzerine kullanabileceğim kısmıyla daha çok ilgilenmeye, seçmeli derslerimi tüketici davranışları, medya ekonomisi, pazarlama iletişimi gibi ilerde işime yarayacağına inandığım dersler arasından seçtim. 3. sınıftayken yaz stajına kabul edildiğim stajımı 2. hafta sonunda; -sizin de bahsettiğiniz ajansların malum köle stajyer politikası yüzünden- terk ettim. Yılmadım. Istanbul'daki ajanslarla iletişim kurmaya çalıştım. Pek başarılı olduğumu söyleyemem. Ama mobil teknolojileri üzerine çalışan bir firmanın cep telefonlarina yönelik hizmetleri için editörlük görevine kabul edildim ve İstanbul'a yerleştim. Çalışmamın 2. ayında yapılan değerlendirme sonunda firmam; marka iletişimi konusunda başarılı olabileceğim kanaatine vararak iş hayatıma yeni bir açılım getirdi. Tam bu noktada fikrinizi almak istediğim konu şu; sizce reklam metni yazarlığı hedefim için çok dolambaçlı bir yol mu takip ediyorum, yoksa bahsettiğim pozisyonda belirli bir süre çalışmak reklam alanında bana değerli bir kazanım sağlar mı?

- - - - - -

ODTÜ'lü olsun da, çamurdan olsun !

Hmm! İzlediğim yol çok mu dolambaçlı diye sormuşsunuz... Bence değil. Hatta, tersine, çok yönlü bir sağlamlaştırma sağlar diye düşünüyorum. Reklam ve diğer pazarlama iletişimi yatırımlarının gelip ulaştığı en önemli değişim, marka dediğimiz işletme aktifinin oluşumuna-işleyişine nasıl katkıda bulunduğunu kavraması. Sizin de, öğreniminizle ve daha sonra çalışmaya başladığınız marka iletişimi alanında kazandığınız, kazanacağınız deneyimle reklam ajansları için iyi bir potansiyel oluşturma şansınızı yüksek bulurum. Yazar olmak istediğinize göre de, yazı konusunda başka cevaplarda yazdığım niteliklere, yeteneklere, kültürel alışkanlıklara sahip olmanız koşuluyla...

Bu arada, yakın bir tarihte Reklamcılık Vakfının lisansüstü düzeyinde önemli bir öğrenim olanağı başlayacak. Web sitesinden haberleri İzlemenizi öneririm. İşinize yarayabilir.

(Mesajınızın başındaki hoş sözler için de ayrıca teşekkür ederim.)