Pazartesi, Ağustos 21, 2006

Grafik tasarım bölümünde okumaktayım. Bu sene ÖSS ile girdim. 21 yaşındayım. Henüz hazırlık atlama sınavına girmiş değilim. Bundan dolayı hangi sınıfta olduğumu yazamayacağım.

Geçen sene Kıbrıs Girne'de bulunan GAU ( Girne Amerikan Üniversitesi ) 'de hazırlık okudum. Orta düzey biraz geçkin İngilizce sahibiyim.

2004 – 2005 yılarında Ankara'da bulunan iki ajansta toplam 11 aylık staj yaptım grafik tasarım programlarının birçoğunu kullanabiliyorum… Gerek ajanslarda gerekse Frelance olarak dışarıda birçok iş yaptım ve yapıyorum kendimi geliştirmek adı altında 3D programlar öğrenmekteyim.

Şimdi okulum gereği İstanbul'la gelmem ve orada kalmam ve eğer yapabilirsem bir reklâm ajansına girip part time çalışmam gerekiyor ama sorunum şu ki ajansların çoğu 3 yıllık tecrübe istiyor. Tecrübe istemeyenler ise ya ekstra program ya da gelecek için bir referans olamıyorlar

Özet olarak benim sorum şu ben reklâmcılığın staj kısmını Ankara'da geçirdiğime inanıyorum bu doğrumudur

eğer doğruysa sizin bana görüşmem için ajans önerebilirmisiniz? eğer doğru değilse ne yapmalıyım ve nerde yapmalıyım? Son olarak benim kendimi geliştirmem için neler önerirsiniz? İlginiz için teşekkür ederim

- - - - - - - - -

Hmm! Yine staj, yine işe girme telaşesi, yine yazım hataları...

Hayır size görüşmeniz için ajans öneremem : İşlerinizi, yeteneklerinizi, kültürünüzü, kişiliğinizi vs vs bilmiyorum; bilsem bile benim önermem bir anlam taşımaz, şu veya bu yoldan görüşeceğiniz ajansın bunları görmesi, beğenmesi gerek ki sizi işe almayı düşünsün. Hem okula yeni girdiğinize, hazırlığı bile daha bitirmediğinize göre, niye İstanbula gelmeniz gerekiyor anlamadım. Okulu bitirin bakalım önce. Öğrenin iyice. Cin olmadan adam çarpmaya kalkışmıyorsunuzdur umarım.

11 ay iki ajansta staj yapmış olmanız, sizin deyişinizle 'staj kısmını' Ankara'da geçirdiğiniz anlamına gelir mi bilmem. Kağıt üzerinde, okul gözünde belki... Ama unutmayın ki staj denen alıştırma, aslında bir mesleğe yeni girecek birinin o mesleğin ve o iş kolundaki bir kuruluşun işleyişi hakkında fikir sahibi olmasına yarar. Staj 11 ay yapılmaz ! Bu 11 ay boyunca az da olsa bir para almadıysanız, yemek yemediyseniz (sigortanız bile yapılmalıdır aslında ama onu söylemiyorum bile), öğrenim gördüğünüz alanda çalıştırıldıysanız dahi staj adı altında angarya yaptırmışlar sayılırlar.

Kendinizi nasıl mı yetiştireceksiniz ? Derslerinize sımsıkı sarılın. Hocalardan öğrenebildiğinizin hepsini öğrenmek için çabalayın. Okulun kütüphanesini yutun, reklamcılık ve tasarım üzerine siteler, makaleler, kitaplar okuyun. Genel kültür kitapları da okuyun. Sinema, tiyatro, müzik, ne bulursanız izleyin. İngilizcenizi orta düzey üzerine çıkarmak için bir şeyler yapın. Ama daha da önemlisi, Türkçenizi pekiştirin. Nasıl yazılır, nasıl yazılmaz yeniden öğrenin. Kendinize bir yazım kılavuzu alın. Olmadı, Türk Dil Kurumunun sitesindeki yazım kılavuzuna bakın.

İlginize teşekkür ederim, başarılar dilerim.