Pazar, Ağustos 20, 2006

Rumuz : 'Kleopatra' - Çok mu zor ?

Ben Kocaeli Üniversitesi Emlak ve Emlak Yönetimi Bölümü' nden mezunum. Şuan da yaptığım bir şey yok. Reklamcılık, üniversite sınavına girmeden öncede hep aklımda olan bir işti ama bu meslekle ilgili bir bölüm kazanamadım. Gazete de yapmış olduğunuz röportajı görünce dayanamayıp size e-mail atıyorum. Reklamcı olmak sadece görsel olark ilgimi çeken bir şey değil veya heves olarak ilgilendiğim bir şey de değil. Yazdığım makale, öykü, roman, şiir vs. yazılarım yok ama bir aralar günlük yazıyordum sınavlarımdan dolayı bırakmak zorunda kaldım. Şuan da da devam etmeyi düşünüyorum. Şu durumda yazdıklarımdan sadece heves almak için bir şeyler yapmak istediğim anlaşılsada bunun böle olmadığını bilmenizi isterim. Belki ulaşması zor hatta imkansız bir şey için uğraşıyorum ama ben hayatımda istediğim işi yapmak istiyorum. Çünkü insanların sevdikleri işleri yaptıkları zaman daha mutlu ve daha başarılı olabileceklerine inanıyorum. Sizin görüşlerinize çok ihtiyacım var. Sizce ne yapmalıyım...

- - - - - -

Hmm! Reklamcılık çok genel bir tanım. Ne olmak istiyorsunuz ? Grafik tasarımcı olmak için mutlaka bunun eğitimini almak gerek. Yazar olmak için, bazı bölümlerden çıkan insanların daha hazırlıklı bir alt yapıyla geldiğini görebiliyoruz ama, kesin eğitim koşulu yok. Kesin koşul, mutlaka yazan, yazmayı seven, yazmadan duramayan, belki/tercihen yazdıklarını yayımlamış biri olmak. Yazmaya yetenekli ve istekli olmak, kültürlü olmak, dünya görüşüne sahip olmak. Düzgün Türkçe bilmek, kullanmak. ['Şuan' yazmışsınız iki kez. Birinin ardından da hem -de hali hem dahi için iki da'yı ayrı yazmışsınız ! Reklamcı olmak isteyen biri için, olmaması gereken bir dikkatsizlik... Vazgeçmeye çalışın. Özen gösterin.]

İnsanların sevdikleri işte çalışması, sevdiği şeyleri yapması, bu yönde çaba göstermesi, hayatını buna göre düzenlemesi gerçekten kişisel bir hak. Desteklenmesi gereken bir şey. Ancak, mesleki düzeyde baktığınızda yatkınlık, yetenek, eğitim gibi koşullar da giriyor işin içine. İnsanların dertlerini azaltan, sağlıklı yaşamalarına katkıda bulunan bir hekim olmaktan ben de çok hoşlanabilirdim. Ama, bunun için tıp eğitimi görmek gerek. Kan görünce bayılmamak gerek. Vs vs.

Bu blogda sizinkine benzer sorular çok soruldu. Sorulmaya da devam ediyor. Arşive geçmiş soruları ve cevapları inceleyin. Göreceksiniz ki cevaplarım, bir kelime eksik bir kelime fazla, aynı. Yaşınız, varlığınız elveriyorsa kendinizi reklamcılık için yetiştirmeye bakın. Okuyun. Kurslara gidin. Kendinizi deneyin. Yatkınsanız, yetişebilecekseniz, bunu siz ve birileri görebilir. Tersini de hemen anlarsınız. Kendinize bir yol çizersiniz. Seçeceğiniz yaklaşım ne olursa olsun, mutlaka gerçekçi olun. Hayal kurmak belki insanoğlunun elindeki en büyük araç-gereç. Ama hayallerinizi uygulamaya geçirme aşamasına geldiğinizde, somut bazı koşulların yerine getirilmesi gerekiyor. Aksi halde, hayaller hayal olarak kalmaya devam ediyor.