Pazar, Ağustos 27, 2006

Rumuz : 'Fajitas Lovers' - Konkurları nasıl duyuyorlar ?

Reklam ajansları, konkurlara katılıyorlar, bu konkurları nereden öğreniyorlar?

Konkurları ajanslar araştırmıyorsa, kim(ler) ajanslara haber veriyor?

Sizce konkur düzenlemek doğru bir şey mi? Kazanamayan ajansların çalışmaları çöpe gidiyor sonuçta.

Sizin yukarıdaki sorularım hakkındaki, altın niteliğindeki görüşlerinizi merak ediyorum. Paylaşırsanız sevinirim.

- - - - - - - -

Hmm ! Konkur !

Altın görüş filan değil, bilinen şeyler :

Konkurlar birkaç türlü duyuluyor.
a) Konkuru açan reklamveren kendisi haber veriyor.
b) Piyasada kuşlar söylüyor.
c) Meslek kuruluşları bildiriyor.

Konkur sayılmayacak, ama yine de ajans seçimiyle ilgili bir başka yöntem, benim iki kurucusundan biri olduğum Mahi Mahi Markalaştırma Hizmetlerinin uyguladığı. Özetle, bu yöntemde ajanslar herhangi bir çalışma yapmıyorlar, kendilerini anlatıyorlar. Sistemli bir değerlendirme sonrasında, ajans seçiliyor. Bundan da anlayacağınız gibi, biz, spekülatif-yarışma amaçlı çalışma içeren konkur türünün doğru olduğuna inanmıyoruz. Çalışma, genelde göstermelik ve etkilemelik olduğundan, konkur kazanılsa bile daha sonra gerçek hayatta işe yaramıyor. Konkura girecek çalışmayı hazırlayan ajans ekibiyle, konkur kazanıldığında o işe bakacak ekip aynı olmayabiliyor, reklamveren bir bakıma oyuna geliyor; bile bile ladese razı oluyor. Öte yandan, birajansın böylesi bir yarışmaya girmesi, o ajansla zaten çalışmakta olan diğer müşterilere karşı da ticari bir haksızlık.

Reklamcılar Derneğinin konkur ilkeleri var. Ama bunlara uyan da var uymayan da. Konkur, at binme dışında, hiçbir iş kolu için saygın bir durum değil.