Pazartesi, Ağustos 12, 2013

Rumuz - Hevesli: "Yetenek yeterli mi?"

Ben reklamcılık bölümü öğrencisiyim. Daha önceki yazılarınızı okudum; ama sormak istediğim bir kaç soru var -eğer vakit ayırıp cevaplayabilirseniz çok memnun olurum-. İngilizcem advanced seviyesinde ve ikinci bir yabancı dil daha öğrenmek istiyorum. Sizce Fransızca, Almanca, İtalyanca veya İspanyolca dillerinden hangisini tercih etmeliyim veya sizin öneriniz nedir? Bulunduğum şehirde -İzmir- neredeyse hiç konferans, seminer veya sertifika programı bulunmamaktadır. Yani bunlara katılma şansım yok ve ayrıca staj yapabileceğim çok fazla ajans da yok; ama öyküler ve denemeler yazıyorum. Ödüllerim var ve yaratıcılığıma güveniyorum. Reklamcı olmak istememdeki teşvik edici en büyük etken de bu idi zaten. Sizce saf yetenek artık geçerli mi bu sektörde bir yerlere gelebilmek için? Ben bu alanda ilerlemek için gerekli olan her şeyi yapmaya hazırım. Biraz fazla soru sormuş olabilirim; ama cevaplarsanız çok memnun olurum efendim

- - - - - 


Hmmm! Güzel bir sorununuz var... Millet tek dili bile adam gibi öğrenemiyor, sizin derdiniz ikinci birini öğrenmek.

Doğrusunu isterseniz, İngilizceniz iyi madem, ek olarak hangisini kolay öğrenebileceğinize göre karar verin derim. 

Almanca pek kolay değil. Fransızca'ya da çok çalışmanız gerekir sanırım. İspanyolca fena olmayabilir, çünkü gramer yapısının İngilizce bilen biri için kolay olduğu söylenir. (Dil becerisi sınırlı olduğu bilinen Amerikalıların öğrenebildiği tek yabancı dil de derler...)

Ama, bir de şu soruyu sormak iyi olur: İngilizce reklamcılığın daha yaygın olan dili madem, hangi ikinci dili bu işte iyi kullanmak mümkün olur? Eh, ABD'de olsaydınız, Hispanik reklamlar için İspanyolca mantıklı olurdu.
Gidişata bakılırsa, Türkiye'de reklamcıların belki de Kürtçe öğrenmesi gerekecek...

İzmir'de konferans, seminer veya sertifika programı bulunmadığı büyük ölçüde doğru. Baksanıza, İRD'nin web sayfasındaki Etkinlikler bölümünü tıklayınca (http://rdizmir.org.tr/tr/gundem/detay/36) kör yazı çıkıyor!
[Bu arada, uzun zaman önce Kadri Öztopçu ile yapmayı önerdiğimiz Reklam Yazarlığı Atölyesi, İRD ve Yaşar Üniversitesi arasında yazışma satırları arasında kayboldu gitti... Ya pahalı geldik, ya kimsenin bu tür eğitimlere ihtiyacı yok.]

Evet, demek ki, ne yapıp edip İstanbul'daki RD / RV ve benzeri eğitimleri izleyip, onlara katılmaya çalışacaksınız.

Öyküler ve denemeler yazmanın reklam sektörüne girmesine faydası olur tabii. 
En azından, eskiden olurdu. 
:  )

Şimdi artık yazı yazabilene değil, önceden bulunmuş bir görsele iki satır tumturaklı laf uydurana bakıyorlar. 

Ama, yetenek, kalıcı olmak ve sürekli gelişen işler yapabilmek için mutlaka gerekli.
Siz yine de yaratıcı yazıyı sakın bırakmayın. 

Kaçıncı sınıfta olduğunuzu bilmiyorum ama yazı örneklerinizi görmek isterim.

Başarılar dilerim.

Haluk Mesci