Pazar, Haziran 25, 2006

Rumuz : 'Sakarya Üniversitesi' - Erken mi olur ?

Ben, Sakarya Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü II.sınıf öğrencisiyim. Hepimizin bildiği gibi Fen Edebiyat okuyanların formasyon eğitiminden sonra öğretmen olacağı gibi bir düşüncesi vardır (ben de dahil). Fakat sonradan duyduklarım reklam ajanslarının metin yazarlığı bölümüne Reklamcılık bölümünden ziyade Fen Edebiyat'dan aldıkları yönündeydi. Bende de ortaokuldan beri reklam yazarlığına olan ilgimden dolayı kendimi bu yönde geliştirmek istiyorum. Fakat metin yazarlığı hakkında ufak bir bilgim yok (nasıl yapıldığına, geliştirildiğine dair vs...) Bazı sitelerde bu konu üzerine ders verildiği yazıyordu. Henüz hiçbirini aramadım. Size sorum bu yöndeki düşüncelerimin erken olup olmadığı. Örneğin, şu anda yaz tatilindeyim ve Ağustos'a kadar İstanbul'dayım. Eğer metin yazarlığı için stajerlik sözkonusuysa seve seve yaparım. Yani bu konuda bilgi edinip sonra stajerlik yaparak pekiştirsem mi? Ayrıca ilerde metin yazarı olduktan sonra (inşallah) reklamcılık sektörünün diğer alanlarında görev yapmak isteyeceğimi düşünüyorum. Örneğin; grafikerlik. Bu mesleği de araştırdığımda gördüm ki Macintosh, bu ortamda freehand gibi hiç bilmediğim programlara hakim olmak gerektiğini gördüm. Bu konuda da Macintosh öğrenebileceğim yerler varmış, bunu şu anda öğrensem bu da benim için çok mu erken olur, ya da bilgisizce hareket etmiş mi olurum? Size yazan bir kişiye bu konuda okuma materyali göndereceğinizi söylemişsiniz; beni bu konuda bilgilendirecek her konuda bilgiyi bana da gönderirseniz çok sevinirim. Bir sorum daha: İngilizce bu konuda büyük bir eksiklik mi? Şimdiden okuyup yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.

- - - - - -

Hmm ! Eskiden beri reklam yazarlığına ilgi duymuşsunuz, ama nasıl yapıldığına dair fikriniz yok... Nasıl ilgi duydunuz peki ? Reklamlar ilginiz çektiği için, onları düşünenler ilginizi çekti, o işi ben de yapsam diye mi düşündünüz acaba ? Her neyse, madem koskoca üniversite öğrencisi olmuşsunuz, Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde okuyorsunuz, insan gidip biraz kütüphanede veya İnternette araştırmaz mı ? Okulunuzda reklam bölümü varsa oradaki dersleri vs incelemez mi ? Önce ev ödevinizi biraz yapın ve konuyu herhangi bir alanda bilgi toplayan ve yazı hazırlayacak bir üniversiteli gibi araştırın. Mümkünse [yani alabiliyorsanız] diğer bölümlerden [varsa tabii] reklam dersleri almaya bakın. Stajı vs sonra düşünün.

Diğer bir konu, böyle bir bölümde okuyup, bu kadar kötü bir ifadeye sahip olmak. Eğer İnternette yazmaktan kaynaklanan bir dikkatsizlik varsa, dilerim öyledir, biraz daha özen gösterin. Yazdıklarınız göndermeden okuyun. Yazım ve anlatım hatalarını düzeltmeden yollamayın. Eğer daha kalıcı bir aksaklık varsa dilinizde, yazmanızda, bunlarla reklam yazarı olunamaz bilesiniz...

Grafiklik yapmak için o dalın eğitimini almak gerek. Sadece Macintosh ve/veya Freehand vs öğrenmekle olunmaz. Bunlara ilişkin bilgiyle sadece bilgisayar operatörü olunur, grafiker olunmaz.

Evet, İngilizce (veya bir başka yabancı dil) bırakın reklamcılığı, bugün artık bütün alanlar için bir eksiklik.